מתחם "המטוס של קופולה" עבר שינוי יסודי.
אמנם המתחם עבר שינוי מהותי, אבל בחרתי להשאיר גם את הסיפור של המתחם המקורי.
אז המקום נרכש על ידי אדם פרטי, בחור שראה שהמקום עומד למכירה והחליט להגשים חלום.
בילדותו הוא היה נוסע לבית הקיץ המשפחתי בהרים והיה עובר שם עם הוריו, הוא מספר בהתלהבות על הרגשות שמילאו אותו כאשר נכנס למטוס והציץ לתא הטייס. כיליד מלאדה בולסלאב הסמוכה, הוא נזכר איך לפני 40 שנה היה רוכב על אופניים באזור המטוס. אז כששמע שהמטוס עומד למכירה, הוא קנה אותו ומייד החל לתכנן איך להחיות את תפארתו הישנה.
הוא שינה את הקונספט של המקום ולמשוך לא רק חובבי מטוסים, אלא בעיקר ילדים וכל מי שאוהב לגעת בקטע היסטוריה ולהיזכר. פנים המטוס עבר שחזור יסודי, הוא נצבע מבחוץ וגם תא הטייס עבר מתיחת פנים.
בתוך המטוס הוקמה "פינת ילדים" ובחוץ מוקם גן משחקים גדול לילדים בשיתוף פארק "מיראקולום".
הוא הוסיף במתחם עוד כלי תחבורה כמו קרונות חשמלית, מכוניות ועוד.
מבחר הגלידות הורחב ונבנה במקום ICE DRIVE או "גלידה ישירות למכונית" כמו כן מתחם אוכל ומנוחה.
קודם כל, מה זה "קופולה"?
לא זה לא החיקוי הצ'כי של קולה כמו שמספרים כל מיני "מדריכי תיירים" חאפרים בפראג. קופולה הוא משקה צ'כי, וותיק ואהוב ואין כל קשר בינו לבין קולה. מדובר על משקה מוגז, שמיוצר באוסטרבה. ה"מכון לחקר צמחי מרפא" בפראג ערך בשנת 1959 מחקר למציאת שימוש אפשרי לשאריות הקפה שנוצרות בתהליך קליית הקפה. הם ייצרו סירופ כהה, מתוק-חמוץ, שב-1960 הוחל בשיווקו.


בשנות ה-60 וה-70, "קופולה" הפך להיות המשקה הפופולרי ביותר בצ'כוסלובקיה, והיווה תחליף למשקאות המערביים כמו קוקה קולה או פפסי, שלרוב לא היו זמינים. משנת 1998 קופולה משווק גם בבקבוקים משפחתיים, אבל עדיין הכי מבוקשת היא הגרסא של "קופולה מחבית" כמו בירה.
על קופולה אומרים – Když ji miluješ, není co řešit , "אם אתה אוהב את זה, אין לך שום דאגות" (בערך).
אגב, לחיך הישראלי, יזכיר המשקה את טעם האניס, ממתק ה"ליקריץ"
בתוך המטוס, תוכלו למצוא בית קפה קטן, חנות מזכרות, ולא פחות חשוב, כאן תוכלו לרכוש מפות שבילים של האזור.
ואיפה זה? בק"מ ה-51 בכיוון הנסיעה מפראג לטורנוב/ליברץ. קצת אחרי מלאדה בולסלאב.
והמטוס עצמו? אליושין IL-18
,
הפתיחה המפוארת של המסעדה המיוחדת הזו התקיימה ב-17/9/1986. זהו מטוס סובייטי שהיה
בשירות חברת התעופה "צ'כוסלובקיה איירליינס" החל מה-21/7/1967 ועד לטיסתו
האחרונה ב-24/10/1984. הוא טס בסך הכל 23,578 שעות והשלים 20,829 המראות ונחיתות.
הוא טס תחת הקוד OK-WAJ עם והשם Podebrady, טיסותיו היו בעיקר להוואנה, קובה.